Het is najaar. In de natuur zien we alles verkleuren en vallen de bladeren weer van de boom. Sommigen genieten in dit jaargetijde van een boswandeling en maken het gezellig in huis. Anderen hebben meer moeite en kunnen zich somber voelen, trekken zich terug en gaan tegen de winter op zien. Soms kan dat leiden tot een aanhoudende sombere stemming. Je kunt er zelf iets aan doen om ‘goed de winter’ door te komen. Je weet vast wat goed voor je is, maar bij somberheid heb je vaak geen zin. Door dan toch iets te doen – ook al is het iets klein – kun je al het verschil maken.
Meer informatie is te lezen op: Ik heb een winterdepressie | Thuisarts.
Mocht je met bovenstaande adviezen nog onvoldoende grip krijgen op je stemming, maak dan een afspraak bij je huisarts om het te bespreken.